6. svibnja došle su nam gospođe Marina Karamatić Sopić i Ivana Očevčić  iz Ambrela komunikacija, tvrtke koja se bavi odnosima s javnošću ili PR-om (engl. public relations). Da bismo u budućnosti uspjeli kao poduzetnici, valja biti upoznat i s PR-om kao važnim čimbenikom o kojem ovisi poslovanje. Na radionicama smo naučili osnovno o PR-u (definiciju, vrste) u teoriji, a onda smo probali naučeno provesti u praktičnim zadacima.

Naučili smo da se PR može objasniti kao disciplina komunikacije koja je često vrlo blisko povezana s marketingom, no PR je i društvena znanost koja se bavi planiranjem, uspostavljanjem i održavanjem dobroga glasa, tj. održavanjem imidža organizacije (kompanije, političke stranke itd.). Odnosi s javnošću predstavljaju umijeće rada i govora koji će stvoriti povoljno mišljenje kod javnosti o nekoj instituciji, organizaciji ili pojedincu, čime se Ambrela komunikacije i bave. Postoji više vrsta PR-a, a nama su prva asocijacija bili odnosi s medijima. Mediji imaju glavni utjecaj na javnost i na javno mišljenje. Mediji su danas najbolji posrednici za informiranje i upoznavanje klijenata, stjecanje poslovnih partnera, ali i najbrži put za stjecanje imidža i reputacije. Vrlo je važno doći u kontakt s novinarima, pa stručnjaci za odnose s javnošću organiziraju konferencije za novinare, davanje izjava i različita događanja. Ostale djelatnosti su odnosi s tržištem (klijent ili tvrtka koju PR-ovci zastupaju ovisni su o tržištu i stoga je bitno tržište dobro istražiti prije osnivanja tvrtke ili plasiranja proizvoda), odnosi s vlastima, odnosi s investitorima te interne komunikacije.

Budući da su nas najviše zanimali upravo odnosi s medijima, na tom području smo se najviše i zadržali. Gospođe Sopić i Očevčić dale su nam vrlo korisne savjete koji će nam, odlučimo li se baviti poduzetništvom, biti od velike koristi. Budući da se danas mnogo toga događa preko interneta, a društvene mreže najbolja su strategija za brzo i široko oglašavanje, savjetovale su nam da napravimo profile ili stranice na što više društvenih mreža. Tako se Ambrela komunikacije mogu naći i na najpoznatijoj i najposjećenijoj društvenoj mreži Facebooku, na Twitteru i Pinterestu, a kao opcije su tu još i Instagram, Tumblr i druge.

Također su nas upoznale i s događanjima. Na različitim poslovnim događajima mora se misliti na sve jer i najmanje sitnica može utjecati na reputaciju ili imidž organizacije ili klijenta na pozitivan ili na negativan način. U tim prilikama stručnjaci za odnose s javnošću bave se pozivanjem uzvanika/gostiju, uređenjem interijera ili eksterijera, rasvjetom, glazbom, brendingom, cateringom, dresscodeom i sličnim stvarima. Suočeni su sa zahtjevnim poslom koji sa sobom donosi stres, ali i prostor za kreativnost, a glavni cilj im je da sve bude savršeno.

Kao praktičnu vježbu dobili smo zadatak osmisliti novi imidž svoje škole krećući od početka. Razgovarali smo i smišljali koji bi načini bili najbolji da takva škola stekla ugled, kako bismo predstavili javnosti sve naše projekte koji su mnogobrojni počevši od školskih koncerata do humanitarnoga sajma. Zadatak je bio zanimljiv, dali smo mašti na volju i bili smo kreativni, no predavačice su nas upozorile da moramo biti oprezni u svemu pa tako i u PR-u. Ispričale su nam pogreške nekih svojih klijenata koje su bile banalne i početničke te nam skrenule pozornost da ne učinimo iste. Predavačice su bile vrlo simpatične i otvorene i to smo iskoristili obasipajući ih pitanjima.

 

Paula Marsenić